Travlt med Facebook

Det er i hvert fald helt sikkert, at vi har travlt, hvis vi skal have udbytte af den kommende sommer, sagde min kompagnon lidt eftertænksomt, da vi langt om længe var klar til at lancere vores nye elektroniske produkt indenfor musikbranchen og sad og diskuterede, hvordan vil skal markedsføre produktet.

Vi har udviklet en ny type musikafspiller med en ekstra kraftig højttaler, som modtager et trådløst signal fra for eksempel en smartphone eller en tablet via bluetooth. Det særlige ved vores nye produkt er, at højttaleren er så kraftig, at den vil være egnet til udendørs brug til for eksempel havefester.

Vi blev enige om at alliere os med et reklamebureau, som vi tidligere har konsulteret, for at få hjælp til markedsføringen. Manden fra reklamebureauet var ikke i tvivl om, at vi skal markedsføre vores produkt på en måde, så vi kommer i berøring med flest mulige unge mennesker, for det er vores helt oplagte målgruppe.

Og så er der vist ikke tvivl om, at vi skal kaste os ud i en social media marketing, for folk i jeres målgruppe er jo ikke ligefrem de flittigste avislæsere, hvorimod de bruger masser af tid på de sociale medier, var reklamemanden overbevist om.

Og det lød helt rigtigt i mine ører, og min kompagnon var enig, så der var ingen tvivl om, at det var på den platform, vi skulle bruge det budget, vi havde lagt i forbindelse med markedsføringen. Vi ved jo fra vores egne, halvvoksne børn, at der i den aldersgruppe bliver brugt et utal af timer på at bevæge sig rundt på de forskellige sociale medier.

Vores reklamemand nævnte, at de på bureauet har en medarbejder, der har specialiseret sig i Facebook markedsføring, så han ville anbefale, at vi overlod det til den pågældende at udforme de reklamer, vi ville lægge ud på de sociale medier, så vi også kan være sikre på, at reklamerne udformes på en måde, så de henvender sig til vores målgruppe.

Derfor havde vi allerede næste dag et møde med den anden medarbejder på reklamebureauet. Han viste sig at være en temmelig ung mand med masser af ideer til, hvordan vi kan lancere vores produkt, som han tilsyneladende også selv var meget interesseret i.

For vores vedkommende var det jo også interessant, hvad den form for annoncering koster, og han fortalte os, at det reelt afhænger af det antal besøg, vi får på vores hjemmeside via reklamen på Facebook. Det lød jo meget godt, for vi kan nok regne med, at en nogenlunde sikker procentdel af de besøgende også vælger at købe varen.

Vi blev hurtigt enige om udformningen af reklamen, og min kompagnon og jeg var også helt med på reklamemandens forslag om, at vi også skulle vove os ud i en Instagram markedsføring af vores nye produkt, for det er jo også en platform, som bruges af mange unge i den aldersgruppe, som er vores oplagte målgruppe. I næste uge skydes kampagnen i gang, og så må vi bare håbe på det bedste.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *