På mit arbejde skal jeg sommetider have fat i chefen for forskellige afdelinger hos webshops. Det kan være, at det er økonomichefen, jeg skal have fat i. Det kan også godt tænkes, at jeg skal have fat i den ansvarlige for shoppens marketing. Det kommer helt an på, hvad det er for en opgave, jeg arbejder på. Fælles for alle opgaverne, jeg får, er, at jeg altid oplever, at det er meget svært at få fat på den eller den chef for en eller anden afdeling.

Telefonen

Jeg ved godt, at de har travlt og ikke kan nå det, de skal. Men jeg skal have fat i dem, så jeg sætter som regel alle mine kanaler i sving: Jeg kontakter dem telefonisk – og bliver ofte omstillet til en telefon, som ikke bliver svaret. Jeg sender en besked via LinkedIn. Får som regel et svar om, at jeg kan sende en mail. Jeg sender en mail og får sjældent svar.

Live Chat virker bare

Jeg har dog opdaget, at det ofte giver rigtigt gode resultater for mig at bruge webbutikkernes Live Chat. Det virker, som om at dem, der sidder og passer Live Chatten, lynhurtigt kan sende mig i den rigtige retning. Det er altså en stor hjælp. Jeg tror sådan set ikke, at det er meningen, at Live Chats skal hjælpe mig i mit arbejde. Men de butikker, hvor det sker, får altså en stor stjerne hos mig. På skalaen fra 1 til 5 får de 5 fra mig. Netop fordi jeg altid får et korrekt svar.

Det er supervigtigt for mig, at svaret ikke er fejlagtigt. Jeg har nemlig meget travlt og ved derfor, hvor travlt de der ledere har. Det er derfor vigtigt, at jeg får rigtige oplysninger om, hvor og endnu vigtigere: Hvornår jeg kan kontakte den person, jeg skal have fat i. Og Live Chat gør det på en måde mere levende.